Nieuws
Endurance Endurance Itterbeck 2017 Uitslag:
Endurance Endurance Oss 24-05-2015 Uitslag:
# 1 Aart Jan van Erkel Jamie de Kuijer
# 2 Frank Elberse Martijn Elberse
# 3 Albert van Grinsven Edwin van Dinther
# 4 Bert Vonderman Daan Keizer
Tijdens de 3 uren van Aalsmeer op zaterdag 13 september hebben ook de 3 teams aan de wedstrijd deelgenomen.
Tijdens deze endurance kon er 45 minuten getraind worden. Heelaas in bocht 2 kwam
Henk Binnendijk van J en F Racing met de CBX 1000 ten val, gelukkig viel de schade nog mee.
Maar het linker krukas dekseltje was door gesleten en moest vervangen worden.
We hadden geen van allen een ander dekseltje bij ons en Alfonds Bart en
Johan Sleppers zijn toen samen naar Alfonds zijn huis gereden om een dekseltje op te halen.
Gelukkig had een van de andere teams een 2 compementen reparatie middel bij hun,
hier mee werd het dekseltje gerepareerd en kon J en F racing toch aan de start verschijnen.
Om 19.30 was er de le-mans start en alle teams kwamen zonder problemen door de eerste bochten.
Iets minder dan 3 uren
De langeafstandswedstrijd haalde niet helemaal de drie uren, althans wat absolute rijtijd betreft.
Al tegen acht uur een korte rode vlag situatie, toen Jaap Eikelenboom met zijn Kawasaki Bocht 4 miste.
Een behoorlijke ravage en de motor is voorlopig uitgeschakeld. Jaap was bont en blauw, maar stond een dag later alweer aan de baan. Rond een uur of half negen kwam
BaBe Racing in de lastige Bocht 2 ten val, “omdat ik ineens moest remmen voor een situatie vlak voor me!” Gelukkig zonder persoonlijke schade.
Nog wat later, tegen tienen, waren drie rijders betrokken
bij een ongeval in Bocht 7 waar ook onder Fred met zijn CBX 1000, de op één na laatste bocht voor start-finish. Eén van de machines schoof onder de afzetting door.
Een toeschouwer raakte daarbij licht gewond. Het team van Fire Prevention | First Aid was direct ter plekke voor het verlenen van eerste hulp.
Voor de zekerheid werd de pechvogel Fred van Leeuwen overgedragen aan een ziekenhuisambulance. Na een nacht ter observatie in het ziekenhuis kon hij huiswaarts keren.
Een en ander kostte helaas zoveel tijd, dat de wedstrijd niet meer hervat kon worden. De evenementenvergunning liep slechts tot 22.35 uur.
De Honda CBX 1000 van J en F racing zou volgens Fred van achteren zijn aangereden door een ander motor,
hierdoor was ik in eens de controle kwijt en met een gebroken pink, teen en een gekneusde enkel ben
ik er nog redelijk goed bij weg gekomen. Als je de motor ziet is er niet veel meer van over, zo wel Links als Rechts heeft hij flink schade,
en het motorblok hangt gewoon scheef in het frame.
Iemand nog interesse in een CBX 1000 met lichte val schade.
Uitslag Aalsmeer, team Six Center Bert en Daan op een 5e plaats met 86 ronden, Tonnie en Ronald op de 12 plaats met 84 ronden
Het race seizoen voor 2014 zit er weer op, en voor sommige van ons zal er weer flink moeten worden gesleuteld als ze weer aan de start willen staan voor 2015.
In memoriam Lucien Tjen-A-Tak
Op de leeftijd van 72 jaar is op zaterdag 28-06-2014 ons gewaardeerd clublid en vriend
Lucien Tjen-a-Tak overleden.
Wij wensen familie en vrienden veel sterkte toe met dit verlies
Lucien was vaak op verschillende evenementen in binnen- en buitenland aanwezig.
Hij reed daarbij graag vele kilometers op zijn CBX 1000.
We zullen hem erg missen als club lid en als goede vriend
The Swedish President, Sven-Erikson, has left us after a long illness , Sven-Erik passed away on 2th March 2014 and he was only 62 years.
and i will remember you as a friendly person with passion for the Honda CBX 1000
* 9e Big Six Day Nieuwleusen
zeer geslaagd, zie foto via deze link
en daar vlieg je dan door de lucht ( highsider) en met een klap op de grond midden op de baan...... ff een stukje uit de film kwijt en toen naar de kant gekropen.
Ik zag dat de motor nog draaide en ben er toen naar toegelopen om hem uit te zetten. Gelijk kwam de EHBO post er aan en ben ik iets onder zocht ,
ik moest mee naar de EHBO tent voor verder onderzoek !! dacht het niet mijn CBX 1000 lag zo zielig op de baan en lekte benzine uit de tankdop ontluchting en ik wilde natuurlijk eerst dat de motor recht op stond om te zorgen dat de race niet stop zou worden gelegd ...
na veel heen en weer gefoeter hebben we samen met een baco de motor toch maar van de baan gehaald Zo nu konden de andere rijders gewoon door rijden zonder dat er een rode vlag zou komen en er weer op nieuw moest worden gestart.
Toen de motor eindelijk naast de baan stond heb ik geprobeerd of de motor nog wilde starten en ja hoor hij liep nog goed.. maar ik was een stuk van mijn stuur kwijt en de EHBO had mijn helm ( anders was ik er mee naar de pits gereden )
Het was volgend de dokter allemaal goed, maar er moest wel een foto gemaakt worden van de ribbenkast. Foto's werden gemaakt en we moesten wachten op de uitslag...
.eindelijk om 0.45 uur kwam de zuster en zij heeft me verder nog onderzocht en vertelde dat er verder niets gebroken was alleen een zware kneuzing in de ribben kast, ik kreeg pijn stiller mee en we konden eindelijk naar huis.
Het moest natuurlijk wel een motor zijn die onder zware en extreme belasting de 3 uren uit zou kunnen rijden.
Daan zou de dikke CBX 1000 de sporen kon geven . tijdens de 3e wissel moest de koplamp er bij aan, en gingen ze het donker te gemoed.
en ook de Honda CBX 1000 van Team Tonnie v.d Bunte en Hans Koopman klonk goed met de 6 in 6 .
Tot 2 x werd de race even stilgeld de 1e keer was er een motor die voor heel veel rook ontwikkeling zorgde zodat het gevaarlijk werd om verder te rijden.
voor de 3e plaats : niet slecht voor het team wat voor de 1e keer mee reed.